A NAP, AMiRE ÖRÖKKÉ EMLÉKEZNI FOGTOK!

Egy nap, ahol együtt örülnek a rokonok, barátok, sőt a boldogságban osztoznak közeli-távoli ismerősök is. A nagy nap, melynek emléke egész életünk során elkísér minket, melyre pozitívan emlékszünk vissza évekkel később is. Ezt napot, az esküvő dátumát az ifjú párnak kell megálmodni, megtervezni, azonban megszervezni profi, jól összeszokott csapattal szabad. Mi, az Acatering csapata készséggel és örömmel állunk rendelkezésetekre, amennyiben az esküvőjük rendezésében partnerek lehetünk. Mi ismerjük a sikeres esküvőszervezés előnyeit-hátrányait. Minden általunk ajánlott helyszín elrendezését, segítünk, hogy a jegyespár által megálmodott stílushoz mi az ideális rendezvényhelyszín. Rendezvényszervezőink segítenek a tervezésben, biztosítják a helyszínt, szolgáltatjuk a tökéletes cateringet, vállaljuk a díszítést és az helyszín optimális berendezését is. És nem utolsó sorban igyekszünk előre egyeztetve a maximumot kihozni a rendelkezésre álló büdzséből, rejtett költségek nélkül!

Mit tegyek, ha esküvőt szeretnék szervezni?

A legtöbb esküvői portálon azt láthatjuk, hogy a Nagy Nap mennyire az össze házasulandó párról szól, és hogy tökéletesnek kell lennie, ami ugyan igaz, de ez rengeteg szervezést és aktív részvételt igényel mindkét fél részéről, hogy ez valóban így is legyen. A szervezés azonban nem könnyű feladat és hatalmas segítség lehet ha legalább azt tudjuk, hogy milyen sorrendben érdemes nekiállni a feladatoknak, hogy a leggördülékenyebben tudjunk haladni. 

Az első és legfontosabb lépés a büdzsé meghatározása. Ez dönti el, hogy milyen árkategóriába tartozó helyszíneket, szolgáltatásokat érdemes keresnünk. A helyszín és az étkeztetés általában felér a költségkeret felével, ezért ha mindkét szolgáltatást béreljük, rendkívül fontos a megfelelő catering cég alkalmazása. Egy ideálisan összeállított menüsor nem csak a vendégek és a Ti elégedettségeteket javítja, hanem lehetőséget is ad a jó választás miatt megmaradt erőforrások más területen történő felhasználására. 

Mielőtt kiválasztanánk a szervírozó partnerünket el kell döntenünk, hogy hol és mikor szeretnénk megtartani a menyegzőt, hiszen pontos helyszín és dátum nélkül nem tudjuk lefoglalni őket. Ez talán az egyik legtöbb időt igénylő lépés, hiszen a színtérnek kompatibilisnek kell lennie majdnem minden más elképzelésünkkel. 

Ezek után döntsük el, hogy szertartásvezetőt vagy anyakönyvvezetőt szeretnénk az esküvőnkre. A különbség a kettő között az, hogy az a szertartásvezetőnek van alapdíja (50-60 ezer Ft + esetleges kiszállási díj) és az általa tartott ceremónia nem hivatalos, ám teljesen alkalmazkodik a mi elképzeléseinkkel. Az anyakönyvvezető ellenben kicsit sem rugalmas és nekünk kell idomulnunk az anyakönyvi hivatalban tartott munkanapokhoz és órákhoz (hétköznaponként 8:00 és 16:00 között), viszont alapvetően ez egy ingyenes szolgáltatás.

Amint ez előző pontokat eldöntöttük jöhetnek az egyéb, szórakoztatásért felelős szolgáltatók. Itt döntünk a fotós/videós jelenlétéről, a zenei kínálatról (zenekar/DJ), a ceremóniamester, illetve vőfély személyéről és más szórakoztató programok mibenlétéről.

Amennyiben minden mással végeztünk és biztosak vagyunk döntéseinkben, foglalkozhatunk végre a saját, illetve párunk megjelenésével, külsejével. Itt jön el az idő, hogy kiválasszuk az esküvői ruhákat, a karikagyűrűt, illetve kiszemeljük a legmegfelelőbb sminkest, körmöst és fodrászt a menyasszony számára. A ruhánál ügyeljünk arra, hogy ne kapkodjuk el a választást és próbáljunk fel minél többet, hogy biztosan ne maradjon bennünk kétség az esküvő napján a ruhát illetően. Az öltönynél pedig ne felejtsük el, ahhoz hogy igazán passzoljon ránk a konfekció, méretre kell azt igazíttatni. A gyűrű esetében ne essünk abba a hibába, hogy online választjuk ki és hátra is dőlünk munkánk végeztével. Rengetegszer előfordul, hogy ami a képernyőn tetszett, arról élőben megváltozik a véleményünk. A sminkest, körmöst és fodrászt érdemes az esküvő előtt néhány hónappal letesztelni, hogy ha az nem felel meg elképzeléseinknek legyen még időnk másik szolgáltatót találni. 

Legutolsó lépésnek hagyjuk a legjobbat, az esküvői torta kiválasztását. Erre szánjunk rá két-három hetet, mivel az esküvő szezonban a legtöbb cukrász csak pár hetes átfutási idővel tudja vállalni tortánk elkészítését, ráadásul ennyi idő alatt az összes nekünk tetsző tortát végig kóstolhatjuk.

Ha ezeket a lépések ilyen sorrendben követjük, valószínűleg saját és párunk dolgát is merőben leegyszerűsítjük. Ez nem szentírás, csupán útmutatás, de a tapasztalatok igazolják hatékonyságát. Reméljük tudtunk abban segíteni, hogy a Nagy Nap a lehető legstresszmentesebben alakuljon!


GYIK- Gyakran ismételt kérdések

Mit jelent a kitelepüléses vendéglátás?
Kitelepüléses vendéglátás esetén fel kell építenünk egy teljes konyhai hátteret az adott helyszínre, biztosítva a szakmai hátteret, egészségügyi- és jogszabályi előírások betartásával, és a mindenkori Magyar Közlöny által kiadott rendezvénytartási irányelveket. Mindenképpen meg kell értenünk az étterem és a kitelepült catering közötti különbségeket, melyek a következők: eszköz háttér, helyszíni adottság, időjárás, és személyzeti háttér.
Ez egyben egy kihívás is, hisz olyan helyen kell minőségi cateringet biztosítanunk, mely nem ezt a célt szolgálja elsődlegesen – így például egy réten is olyan minőséget kell biztosítanunk, mint akár egy erre szakodosodott étteremben. Szóval a kitelepült vendéglátás egy összetett, komplex tevékenység – fontos a minden részletre kiterjedő tervezés.

Ha máshol készül az étel, akkor kihűlt étel kerül majd az asztalokra?
Kitelepüléses vendéglátás esetén is mindig frissen, aznap készülnek el az ételek és melegen kerülnek ki az asztalra, hiszen a befejező műveleteket a helyszínen kialakított hinterland helységben hajtja végre a konyhafelelős, az esküvő helyszínén. Ahhoz, hogy kíváló minőséget tudjuk biztosítani, különböző konyhatechnológiai megoldásokat alkalmazunk. Mindenre gondolnunk kell, így mobil konyhai eszközökkel is készülünk a helyszínre – például grill lapok, melegentartók, sütők, és mikrók is.

Hogyan oldjuk meg a hűtést?
A legtöbb esetben az italok hűtését száljéggel vagy zúzott jéggel oldjuk meg. Függően a háttérterületünk méretétől saját hűtőket is hozunk. Amint ez a megoldás nem kivitelezhető, akkor hűtő autóval érkezünk a helyszínre, mely az esküvő időtartama alatt rendelkezés áll. Ügyfeleink részéről gyakran felmerülő kérdés ennek kapcsán, hogy tudunk-e segíteni a menyasszonyi – és kísérő torták hűtésében; erre a válaszunk igen.

Ha a büféasztalt választom, nem lesz folyamatos vendég sorban állás?
Sokan felteszik ezt a kérdést, mely félelmet kelthet – de nem kell megijedni, hiszen minden rendezvényen a létszámhoz megfelelő méretű és mennyiségű svédasztallal készülünk elő. A melegítőket folyamatosan töltjük, így a túl sok chafing sem jobb, hiszen minden ételnek bírnia kell a 3 órás időtartamot, amíg fenn van a büféasztalon. Sokszor a vendégsereg kifejezetten kedvelik a büféasztalos fogyasztást, mivel gyorsabban és személyre szabva tudnak választékosan étkezni.

Az esküvő napján a felszolgálókon kívül lesz ott valaki a Acatering-től?
Válaszunk itt is igen – már a helyszínbejárás alkalmával bemutatjuk a Pároknak azt a bankett vezetőt, aki az esküvőt fogja lebonyolítani – ő tartja a kapcsolatot a szolgáltatókkal és az esküvő napján az elejétől a végéig a helyszínen tartózkodik.

Házi készítésű süteményeket vihetünk az esküvőre?
Természetesen nem zárkózunk el, hogy a családtagok kedvenc süteménye megjelenjen az esküvőn, de annak érdekében, hogy gondmentesen tudjon készülni az egész család és ezek az előkészületek ne legyenek plusz teher az esküvőt megelőző pár napban, azt javasoljuk, hogy inkább 1-2 féle süteménnyel színesítsük a  cukrász által megálmodott desszertasztalt. Így a Nagy Napon a különböző sütemények szállításával sem kell bajlódnia a családotoknak!

A vacsoráról megmaradt ételek éjfélkor újra kikerülnek, vagy elcsomagolhatjuk őket másnapra?
Régen ennek tradíciója volt, azonban ma már nem a legjobb megoldása az esküvői menü kezelésének. A vacsora után a megmaradt ételeket becsomagoljuk és amint ez lehetséges hűtve tároljuk. Ezeket az ételeket a lagzi végén a vendégek saját felelősségre elvihetik és szabadon felhasználhatják. A melegentartókba lévő ételek 3 óra után már nem olyan minőségűek, hogy ezeket egy újabb fogyasztásra ajánljuk, vagy akár újratálaljuk. Ennek is nagy szerepe volt abban, hogy az éjféli menük kialakításakor igyekeztünk minél több félét ajánlani, hogy minden Pár megtalálja a számára az optimális ételt, a tökéletes minőségben.

Mennyibe fog kerülni az esküvőnk?
Ez talán a leggyakrabban feltett kérdés, sokszor találkozunk olyan helyzettel amikor az jegyes pár nem is létszám alapján szeretne árajánlatot kérni hanem van egy költségkeret amibe bele kellene férjünk. Mi készséggel állunk rendelkezésre az ajánlat kidolgozásában akkor is, ha az esküvőt egy alacsonyabb keretből kell kihozni. Ajánlatunk az esküvő napjáig érvényes, és nem inflálodik és egyéb rejtett költségeket sem tartalmaz. Mi hiszünk a korrektségben és vállaljuk a felelősséget és az árgaranciát, ha esetleg az idő elteltével bizonyos tételek piaci ára megváltozott is.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.

OK!
Váltás gyengénlátó verzióra!